Tuesday, February 13, 2007

Klimmen in Cambodja

Ik heb voor het eerst geklommen in Cambodja! Ik was uitgenodigd door een groep japanners om mee te gaan als zeker-miep, omdat er maar 1 van kun klimervaring had en de rest voor het eerst in hun leven ging klimmen. We vertrokken om 6 uur ’s ochtend om voor het warmste moment van de dag terug te gaan.

De kinderen die onder de rots wonen hebben ons de hele dag geassisteerd en geobserveerd. Een jongen wist precies hoe het allemaal werkte en wilde eigenlijk zelf ook een keertje klimmen, maar dat vond de opper-japanner niet goed, beetje flauw. Het waren echt super schattige kindertjes, waar we al ons eten en drinken mee hebben gedeeld. Op zo’n moment vind ik het echt heel rot dat ik niet beter Khmer spreek, zij spreken geen woord Engels.

Het was echt heel fijn om weer eens te klimmen, wel een beetje te weinig want we waren met z’n 6-en en hadden maar 1 touw. En het is daar alleen maar mogelijk om na te klimmen, omdat er haken uitgesloopt zijn.Ik mis het wel om regelmatig te klimmen. Ik hoop binnenkort weer eens te aan, voordat het te warm is. In april schijnt het hier niet meer uit te houden zijn.

No comments: