Sunday, January 7, 2007

Aangekomen in Phnom Penh

Ik ben in Cambodja! Alweer voor de derde dag. Bij aankomst in Phom Penh stonden mijn nieuwe collega's me al op te wachten. Hele vriendelijke, bescheiden, een beetje verlegen mensen. Helaas was er 1 tas van ons niet met ons mee gevlogen, maar die hebben we gelukkig weer terug. 'S middags ben ik al even, achter op een brommer door het chaotische verkeer, naar het kantoor van Youth For Peace geweest om kennis te maken met de directeur, long keth. Door dat ik een nacht had overgeslagen, was ik zo moe dat ik daar op het kantoor in slaap ben gevallen. Lekkere eerste indruk...

In tussen heb ik mijn eerste werkdag er al weer opzitten... jaja op zondag. Deze hele week hebben we Reviewing and planning workshop. Woensdag gaan we naar de kust, zodat we af en toe in de zee kunnen zwemmen. Daardoor kunnen we namelijk beter reviewen en plannen ;).

Ik begin me hier al langzaam te settelen. Ik heb al een fiets, een cambodjaans telefoon nummer en morgen een huis! Waar ik samen met Bart en Rianne ga wonen (collega's die ook via ICCO zijn uitgezonden, maar voor andere lokale NGO's gaan werken). Het is echt een super huis, met een houten vloer, drie badkamers en twee balkons. Ik heb heel veel zin om hier een fijn plekje te hebben om te wonen. Bart en ik zitten nu in een heel suf hotel.

Zo morgen weer om 6 uur op... , dus ik ga zo maar eens slapen.

xxx

1 comment:

Bas Meeuws said...

Hoi Evelien,

Ik heb van Cécile vernomen dat je nog even langs was geweest op de praktijk. Ik was met vakantie.
Ik ben benieuwd naar je avonturen in het verre oosten.

Veel succes in Cambodja.

Groetjes van Bas